Útmutató az e-Ügyintézés használatához

Nemesvámos Község Önkormányzata www.nemesvamos.hu portálján 2018. január 1. napjától beküldhető elektronikus űrlapok benyújtásának folyamata

Tisztelt Ügyfelünk!

A www.nemesvamos.hu portálon keresztül ezentúl egyszerűen intézheti hivatalos ügyeit elektronikusan akár természetes személyként, akár nem természetes személy nevében jár el. Az Elektronikusan indítható ügyek menüpontban megtalálja az összes elektronikus űrlapot, amely Önkormányzatunknál jelen pillanatban használható és elektronikusan beküldhető. (Azon ügyekben, melyekben nem érhető el portálunkon elektronikusan benyújtható űrlap, kérjük, hogy az e-Papír szolgáltatást szíveskedjenek igénybe venni.)

Az E-ügyintézési tv. 9.§ (1) bek. a) és b) pontja alapján 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője.

Az E-ügyintézési tv. 1.§ 23. pontja szerint gazdálkodó szervezetnek minősül a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7.§ (1) bek. 6. pontja szerint meghatározott, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, azzal az eltéréssel, hogy az E-ügyintézési törvény alkalmazásában gazdálkodó szervezetnek minősül valamennyi gazdasági tevékenységet folytató jogi személyiséggel nem rendelkező, belföldi székhelyű szervezet.

A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7.§ (1) bek. 6. pontja szerint „gazdálkodó szervezet: a gazdasági társaság, az európai részvénytársaság, az egyesülés, az európai gazdasági egyesülés, az európai területi társulás, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, az európai szövetkezet, a vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe, az állami vállalat, az egyéb állami gazdálkodó szerv, az egyes jogi személyek vállalata, a közös vállalat, a végrehajtói iroda, a közjegyzői iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, az egyéni cég, továbbá az egyéni vállalkozó.”

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy természetes személy ügyfelek részére az E-ügyintézési tv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban lehetőséget biztosít számukra is.

Az elektronikus ügyindítás feltételeként Önnek rendelkeznie kell ügyfélkapus regisztrációval (a regisztrációról bővebb információ a https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/regisztracio címen érhető el).

Illetékfizetési kötelezettség esetén követendő eljárás:

Az E-ügyintézési tv. 24.§ (1) bekezdése alapján természetes személy ügyfél jogosult az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.

Az E-ügyintézési tv. 24.§ (2) bekezdése alapján a gazdálkodó szervezet ügyfél az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügye során köteles az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.

Abban az esetben, ha az elektronikusan indított ügy illetékköteles, az űrlap beadását követően Önnek gondoskodnia kell a megfelelő összegű eljárási illeték megfizetése felől.

Az eljárási illeték Nemesvámos Község Önkormányzata Takarékbank Zrt.-nél vezetett 73200086-11268732 számú fizetési számlájára fizethető meg.

Kérjük, hogy az átutalási megbízás közlemény rovatában, minden esetben szíveskedjen feltüntetni az adott ügy érkeztető azonosítóját vagy iktatószámát, és az ügy típusát (pl.: szálláshely üzemeltetés), továbbá ingatlant érintő ügyek esetén az ingatlan helyét és helyrajzi számát is. Ezen adatok megjelölése nélkül sajnos nem tudjuk összepárosítani az adott ügyet az átutalt összeggel.